Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015

«Να κυνηγάω τα όνειρα μου και ας μη τα πιάσω, όλο και κάτι θα κερδίσω»

Κριτική επαφή με το θεατρικό έργο της Μαριάννας Κυριακάκη «Όλα για την Ελίζα»
4€ από 10€ για είσοδο 1 ατόμου στη ρομαντική θεατρική κωμωδία ''Όλα για την Ελίζα'' στον
Τα όνειρα μας κρύβονται βαθιά μέσα μας ,που και που ξεπροβάλλουν για να μας θυμίσουν την ύπαρξη τους. Αχ τα όνειρα μας δαίμονες που μας κατατρέχουν. Αφορμή για αυτό το κείμενο είναι η Κούλα, ποια Κούλα θα μου πείτε και με το δίκιο σας, η Κούλα Τζαμτζαλή πάλι δεν σας βοήθησα το ξέρω, θα προσπαθήσω να γίνω πιο κατανοητός. Ας σας συστήσω την Κούλα.

Είναι μια γυναίκα (τι άλλο θα ήταν με το όνομα Κούλα θα μου πείτε και πάλι δίκιο έχετε) όμορφη, ναι από ότι θυμάμαι είναι όμορφη, με όνειρα πολλά όνειρα και πολλά συναισθήματα. Μμμμμ σκέφτομαι τι άλλο να γράψω για την Κούλα, α ναι έχει τσαμπουκά (μεταξύ μας η Κούλα είναι μια πολύ ωραία γυναίκα αλλά ας μείνει μεταξύ μας οκ;)

Τώρα θα μου πείτε και συ ρε φίλε που την γνώρισες; Θα σας πω και βασίζομαι στην εχεμύθεια σας. Την γνώρισα στο Γκάζι και συγκεκριμένα στην γωνία Ιερά οδού και Χαλκιδικής, σε ένα μικρό θέατρο με το όνομα Λύχνος. Συναντηθήκαμε για πρώτη φορά την περασμένη Κυριακή το απόγευμα. Η Κούλα (μετά την γνωριμία μου μαζί της μου επιτρέπεται ο ενικός ) είναι η ηρωίδα στο θεατρικό έργο της Μαριάννας Κυριακάκη «όλα για την Ελίζα».

Και τώρα θα μου πείτε και με το δίκιο σας, γιατί ρε φίλε ασχολείσαι με την Κούλα (αλήθεια δεν θυμάμαι από πού βγαίνει το Κούλα), θα σας πω με πάσα ειλικρίνεια, μου άρεσε πώς να το πω πιο απλά, γοητεύτηκα. Μια γυναίκα που έχει την δύναμη να κυνηγάει τα όνειρα της κόντρα σε θεούς και δαίμονες (δαίμονας όπως θα δείτε και στην συνέχεια είναι ο Κίμωνας αλλά για αυτόν θα πούμε πιο κάτω).

Η Κούλα θέλει να γίνει ηθοποιός ,αυτό είναι το όνειρό της και προσπαθεί να το εκπληρώσει. Έχει όμως δυσκολίες, δεν έχει την μόρφωση (αλήθεια τι είναι μόρφωση; Στα σαρανταδύο μου χρόνια δεν έχω ακόμα καταλάβει) δεν έχει αυτό που οι δήθεν αποκαλούν παιδεία; Δεν μιλάει καλά ελληνικά, αλλά έχει μια τρέλα μέσα της.

Πάει κουνιστή και λυγιστή να δοκιμαστεί σε ένα θέατρο και εκεί συναντάει τον Κίμωνα, ο σκηνοθέτης, πολύ ξινός ρε παιδί μου χωμένος μέσα στην μόρφωση του και τα υψηλά ιδανικά του αποπαίρνει την Κούλα, της στερεί το δικαίωμα στο όνειρο (θα σας πω κάτι εμπιστευτικά, πολύ μ****ας ο Κίμωνας ). Έλα όμως που ο καιρός έχει γυρίσματα και ο Κίμωνας δεν έχει να πληρώσει το ΕΝΦΙΑ τον ΦΠΑ (α ρε Τσακαλώτο σκότωσες την τέχνη).

Στο σημείο αυτό θα σας μιλήσω για τον Κίμωνα. Δεν τον συμπάθησα η αλήθεια να λέγεται, ξινός ρε παιδί μου, όλο ύφος και τουπέ, ο ΊΨΕΝ και Ο Ίψεν, χωμένος στα διαβάσματα του ξέχασε πως είναι να είσαι άνθρωπος με όνειρα και συναισθήματα. Φέρεται σχεδόν βάναυσα στην ηρωίδα μας, την πληγώνει. Είναι μορφωμένος ( και ξαναρωτάω τι είναι μόρφωση;) 

Επανέρχομαι στην Κούλα, με διαβατήριο πια τα κέρδη από το τζόκερ, νομίζω, επιστρέφει στο θέατρο του Κίμωνα και τους γλυτώνει από τον Τσακαλώτο συγνώμη από την εφορία ήθελα να πω , θα σώσει τα θέατρο. Αλλά ο Κίμωνας εκεί στέκεται απέναντι της, δεν την αφήνει να δοκιμάσει, της βάζει εμπόδια (δεν ξέρει βέβαια στο τέλος τι θα γίνει….)

Η Κούλα μας επιμένει, όσο μπορεί, παλεύει για τα όνειρα της, δεν το βάζει κάτω. Αλλά τα εμπόδια εκεί, δεν φεύγουν της αντιστέκονται (μην με ρωτήσετε ποιος βάζει τα εμπόδια, νομίζω έχετε καταλάβει πια).

Η Κούλα μας (είναι πια κάτι δικό μας, αντιπροσωπεύει τον διαχρονικό μας αγώνα απέναντι σε αυτούς που θα στερούν τα όνειρά μας), θα λυγίσει. Πόσο να αντέξει ενάντια σε έναν μίζερο Κίμωνα που νομίζει ότι επειδή μιλάει καλά ελληνικά και έχει διαβάσει πέντε-δέκα βιβλία είναι ο άρχων του καλλιτεχνικού κόσμου; 

Ο Κίμωνας είναι όλοι αυτοί που κρύβονται πίσω από βιβλιοθήκες και δεν τολμούν να ζήσουν, έχουν σαν άλλοθι μια εγκύκλιο παιδεία αλλά ξέχασαν να βιώσουν αυτά που οι απλοί άνθρωποι καθημερινά βιώνουν, τη μοναξιά, τον έρωτα, το πάθος. Σκοπός της ζωής του είναι να ανεβάσει την Νόρα του ΊΨΕΝ αλλά ξεχνάει ότι αυτό είναι το μέσο και όχι ο σκοπός γιατί σκοπός είναι να γίνεις καλλίτερος άνθρωπος.


Θα του το θυμίσει η Κούλα Τζαμτζαλή που μέσα από την αφοπλιστική της ειλικρίνεια θα του δώσει ένα μάθημα. Ένα μάθημα ζωής, ότι και ένα είσαι πρέπει να παλεύεις για τα όνειρα σου και μπορεί να μην τα εκπληρώσεις αλλά τουλάχιστον θα έχεις δοκιμάσει γιατί ως γνωστόν σημασία δεν έχει ο προορισμός αλλά το ταξίδι...

Κούλα θέλω να σε ευχαριστήσω που μέσα από την αφέλεια σου μου δίδαξες ένα σπουδαίο μάθημα, να κυνηγάω τα όνειρα μου και ας μη τα πιάσω, όλο και κάτι θα κερδίσω…